ما مَردم ( We are people )

ما مَردم ( We are people )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِیهَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا.



با سلام و عرض ادب و احترام به بازدیدکنندگان محترم .


اینجانب احمد صید محمدی ، متولد اول مرداد ماه 1373 ، در شهرستان تایباد هستم .

هدف از تشکیل این وبگاه ، بیشتر مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و همچنین شناساندن منطقه خراسان به شما بزرگمهران است .


جهت ارتباط با اینجانب :

پست های الکتریکی :

ahmad_seydmohammadi@yahoo.com

ahmadseydmohammadi94@gmail.com

تلفن تماس : 09151272283

نویسندگان

فرهنگ لاکچری

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ب.ظ

لاکچری چیست؟ زندگی لاکچری چگونه است؟

 
 
معنای واژه لاکچری یعنی….؛ این یکی از سوال هایی که این روزها خیلی ها در اینترنت بدنبال یافتن معنایش هستند.
 
با کلمه لوکس همه آشنا هستیم.  که لوکس یک واژه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد.
 
 
اگر به زبان انگلیسی تسلط دارد باید آگاه باشید که تلفظ صحیح آن لاکشری است نه لاکچری .

اما اکثر ایرانیان از تلفظ لاکچری استفاده می کنند . لاکشری  یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست  و بازیگر های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچر پسند می گردد.                                                                                                                      

 

البته هنوز تعریف مشخص و واحدی برای لاکچری (Luxury) در دنیا وجود ندارد. خیلی ها معتقدند هر چه جنس گران قیمت تر و کمیاب تر باشد لاکچری تر است. برای همین وقتی یک ساعت لاکچری به دست می کنند اصرار دارند ثابت کنند دارای شناسنامه تائید شده و شماره سریال قابل رهگیری از طریق اینترنت است و از همه مهم تر از این ساعت فقط تعداد مشخص و محدودی تولید شده که افراد خاص و مشهور و سرشناسی آن را در کلکسیون خود دارند. بد نیست بدانید که تب لوکس گرایی فقط پولدارها و خوش درآمدها را نگرفته است. حتی در خانه های افراد کم درآمد هم شما می توانید وسایل مشخصی را پیدا کنید که فقط به خاطر لوکس و تجملی بودن وجودشان در خانه تحمل می شود. جالب اینجاست که شوق جستجو برای وسایل لوکس یا لاکچری ، حتی از همان زمان غار نشینی نیز همراه انسان بوده است. به گردن آویختن دندان شیری که برای شکارش زحمت زیادی کشیده شده بود یا آویزان کردن عاج فیل از سقف غار، همگی حکایت از شوق و علاقه شدید انسان غار نشین به متفاوت بودن و به قول لاکچرهای امروزی متمایز بودن می کند. شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. ما وسایل لوکس را برای دل خودمان نمی خریم. می خواهیم با آن مفهومی را به دیگران نشان دهیم. بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.
 

زندگی لاکشری موجب ایجاد انگیزه میشه یا نا امیدی ؟!

 
 
بضی از افراد معتقد اند که سبک زندگی لاکشری در مردم بخصوص جوانان انگیزه زیادی را ایجاد می کند که در نهایت باعث پیشرفت جامعه می شود .اما در سال های اخیر خلاف این عقیده ثابت شده است . بگونه که : جوانان ما رو به خودکشی و مواد مخدرو . . .  برده اند و  یا به روش های غیر قانونی خواستند شبیه به مایه دار ها بشوند که نتوانستند .متاسفانه جوانان ایرانی آموزش کافی را ندارند و تصور می کنند که یک شبه می شود ثروتمند شد .که این فقط در فیلم ها اتفاق می افتد  اما در واقعیت ثروتمند شدن سواد ، خلاقیت ، پشتکار و صبر می خواهد .
 
ثروت چیز بدی نیست ؛ اما قطعا مسئولیت های زیادی هم دارد . بگونه ای که همه مردم از سرمایه دار ها انتظار دارند تا وضعیت معیشت آنها را نیز رو به راه نماید که این انتظار ، انتظار بی جایی هم نیست .
 
اما درست نیست  که افراد پولدار بخواهند  ثروتشان را از طریق فضای مجازی و یا رسانه و یا ... بذای نمایش دارایی شان استفاده کنند .اگر چنین افرادی را مشاهده کردید بدانید آنها انگیزه ای جز  عُقده ندارند .و با این sho ثروت بازیشان ، طبقه متوسط و ضعیف جامعه رو غذاب می دهند .و این افراد نمی تولنند ادا کنند که برای ایجاد انگیزه در مردم این sho  بازی هایشان را انجام می دهند .چرا که افرادی هستند که ثروت هنگفتی  دارند اما به رخ می آورند چرا که همه می دانند که ثروتشان چقدر است . و وقتشان را صرف امور دیگر می کنند .
 
با توجه به تعاریف بالا به نظر شما چرا بعضی از افراد لاکچر باز این کار را می کنند ؟
 
 
 
۹۶/۱۱/۲۳
ahmad seydmohammadi

فرهنگ لاکچری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی