ما مَردم ( We are people )

ما مَردم ( We are people )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِیهَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا.



با سلام و عرض ادب و احترام به بازدیدکنندگان محترم .


اینجانب احمد صید محمدی ، متولد اول مرداد ماه 1373 ، در شهرستان تایباد هستم .

هدف از تشکیل این وبگاه ، بیشتر مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و همچنین شناساندن منطقه خراسان به شما بزرگمهران است .


جهت ارتباط با اینجانب :

پست های الکتریکی :

ahmad_seydmohammadi@yahoo.com

ahmadseydmohammadi94@gmail.com

تلفن تماس : 09151272283

نویسندگان

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مراسم عزاداری رحلت پیامبر  در شهرستان  تایباد برگزار شد.

مراسم رحلت پیامبر  در تایباد برگزار شد، که در این مراسم عزاداران از جلوی مسجد صاحب الزمان شهرستان تایباد تا   مسجد جامع امام جعفر صادق  عزاداری کردند.

مراسم به روایت تصویر :







۰ نظر ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۶
ahmad seydmohammadi

اولین برف پاییزی 94 تایباد را سفید پوش کرد


بارش برف  از دیروز  سه شنبه 1394/9/17 بعد از ظهر در شهرستان تایباد شروع شد و تا روز بعد ادامه داشت و این شهر را سفید پوش نمود. مردم این شهرستان را نیز خوش حال  کرد تا شکر گزار خداوند متعال بابت این نعمت الهی باشند.


تصاویری از اولین برف پاییزی 94 در تایباد: 

             








۰ نظر ۱۸ آذر ۹۴ ، ۰۸:۰۵
ahmad seydmohammadi

روز دانشجو ؛ روز حق خواهی و استبداد ستیزی بر تمام رهپویان علم و معرفت گرامی باد 

چرا 16 آذر به روز دانشجو نام گذاری شد؟

در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از آن واقعه تلخ (14 آذر) زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت» ، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. از همان روز 14 آذر تظاهراتی در گوشه و کنار به وقوع پیوست که در نتیجه در بازار و دانشگاه عده‏ای دست گیر شدند. این وضع در روز 15 آذر هم ادامه داشت. و بیشتر اعتراض ها از دانشکده پزشکی و داروسازی و حقوق و علوم آغاز شد. صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثه‏ای را پیش بینی می‏کردند. فضا بشدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی برای جلوگیری از تنش و درگیری چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید. نیروهای نظامی رژیم که بشدت رفت و آمد دانشجویان را کنترل کرده و در این بین عده ای را نیز دستگیر نموده بودند, با حضور در کلاس یکی از اساتید دانشکده فنی (مهندس شمس استاد نقشه کشی) زمینه اعتراض را در کلاس درس ایجاد کردند. آنان قصد داشتند دو دانشجو را که ظاهرا به حضور نظامیان در دانشگاه اعتراض داشتند را دستگیر نمایند. دستگیری دو دانشجو کلاس را به هم زده، دانشجویی دیگر بر روی نیمکت کلاس فریاد می زند: "آقا ما چقدر بی عرضه هستیم. چقدر بدبخت هستیم. این کلاس نیست، این درس نیست. یک عده ای بدون اینکه از استاد و از کادر دانشگاه اجازه بگیرند وارد کلاس می‌شوند و هیاهو در می‌گیرد. تف به این کلاس و تف به این مملکت!" دانشکده فنی به هم می‌ریزد و در محاصره کامل نظامیان قرار می‌گیرد و به یکباره فرمان آتش صادر شده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون می‌غلطند عده‌ای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامهای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت می‌رسند. همان روز 16 آذر پلیس توسط رادیو اعلام کرد: "عده‌ای از دانشجویان در کلاسهای درس نشسته بودند و به پلیس چهره خشنی نشان می‌دادند و پلیس را مسخره می‌کردند و این باعث شده که پلیس به واکنش بیفتد. پلیس قصد زدن دانشجویان را نداشت ولی دانشجویان به پلیس حمله کردند و می‌خواستند اسلحه‌شان را بگیرند. پلیس در قالب دفاع این کار را کرده و قصدش زدن دانشجویان نبوده است." فردای آن روز شاه تیمسار مزینی را برای دلجویی به دانشگاه می‌فرستد تا خودش را از این گناه و تقصیر تبرئه کند. وی با خانواده‌های شهدا ملاقات می‌کند و در دانشگاه به ظاهر از اساتید و روسا عذرخواهی می‌کند. دو روز بعد از واقعه 16 آذر، نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه، در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی‌گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

۰ نظر ۱۶ آذر ۹۴ ، ۰۶:۴۰
ahmad seydmohammadi

نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان:  


هر چیزی که از هالیوود میبینی، مشتی دروغ است، تحریف است، نیرنگی ماهرانه است.
آنها روابط نامشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه میدهند، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامع هست.
آنها سعی دارند، با فیلمها و نماهنگهای شهوت انگیز، به دروغ ما زنان آمریکایی را شاد و راضی نشان دهند، مفتخر به لباس پوشیدن چون هرزه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده؛ و تو را اینچنین وسوسه میکنند.
اکثر ما شاد نیستیم!! میلیونها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف میکنیم، از شغلهایمان متنفریم و شبها به خاطر مردانی که می گفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوء استفاده می کنند و میروند، گریه میکنیم.
آنها میخواهند خانواده های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید. آنها ازدواج را به عنوان شکلی از بردگی، مادری را به عنوان نفرین و باحیا بودن و پاک ماندن را به عنوان عقب افتادگی و اُمُلی جلوه می دهند.
مُدهایی که از زیر دست خیاطان غربی بیرون می آیند برای این طراحی می شوند که به تو بقبولاند که ارزشمند ترین سرمایه تو، جذابیت جسمی توست. اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو در واقع پرجاذبه تر از هر مُد غربی است،
جاذبه های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود.
چرا تقلید میکنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمان اند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟
 هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیونهای غرب میبینید، دروغ است.
 ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما جسممان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم، فکر می کردیم این راهی است تا با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم. اما بعد از مدتی تو میمانی و اشکهایت.
ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم، برده ی مدهایی هستیم که پستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردان شده ایم.
 
ما مخفیانه تو را تحسین میکنیم و به تو رشک می ورزیم، با وجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمی کنیم.
خواهران من، گول نخورید. نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و با نجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد.
و نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گمشده ایم. پاکی ات را نگه دار. به خاطر داشته باش، آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن!!
امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه ای که نیت شده بود دریافت کنی: روحیه دوستی، احترام و تحسین.

التماس دعا

۰ نظر ۱۴ آذر ۹۴ ، ۲۲:۱۲
ahmad seydmohammadi

۰ نظر ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۹
ahmad seydmohammadi



سلام ای هم مرام باکری سردار ایرانی
علمدار سپاه قدس، ای سرباز نورانی

علی را دست بیعت داده‌ای چون مالک اشتر
به نسل پاک پیغمبر، چو سلمانی سلیمانی

به نازم ضرب شصتت را، که از حیدر مدد گیرد
نهنگان را به تور انداز در دریای طوفانی

چه بیم از تهدید اسرائیلیان داری
شهادت را تویی که آرزوی خویش می‌دانی؟

حفاظ جسم و جانت از دعای رهبر و ملت
همیشه سبز باشی؛ سرو گلزار دلیرانی

تداعی می‌کند کردار تو پندار همت را
که هم سیر و سلوک باقری در خط عرفانی

خمینی را مریدی، نایبش را جان فدا هستی
که یا آیینه آبی، هم از اینی، هم از آنی...

۰ نظر ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۷
ahmad seydmohammadi

۰ نظر ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۶
ahmad seydmohammadi

انتقام‌ به سبک پوتین

در پی سرنگونی یک جنگنده روسیه توسط ارتش ترکیه و توصیف این اقدام به عنوان خنجر زدن از پشت، تنش میان 2 کشور در حال بالا گرفتن است و دو طرف اقداماتی را علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند که به     نظر می‌رسد روسیه در این زمینه دست بالا را دارد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، اولین اقدامی که از سوی روسیه صورت گرفت اعلام خبر استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس-400 در پایگاه روسیه در سوریه است. برخی اقدامات روس‌ها در ارتباط با ترکیه بازتاب گسترده‌ای در محافل رسانه‌ای داشت.
 
با توجه به قرائن موجود و هزینه‌های بالای سیاسی و اقتصادی مداخله نظامی، بعید است وضعیت 2 کشور به سوی جنگ پیش برود. همچنین عصر چهارشنبه، سفارت ترکیه در مسکو از سوی شهروندان خشمگین روسیه که به سرنگونی هواپیمای این کشور معترض بودند، مورد حمله قرار گرفت. متعاقب این اقدام، وزارت خارجه ترکیه سفیر روسیه در آنکارا را فرا خواند و اعتراض ترکیه به این اقدام روسیه را به وی ابلاغ کرد.
 
 
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد به سفیر روسیه اعلام شده آنکارا به حمله به سفارت ترکیه در مسکو و نیز فشارهایی که علیه شرکت‌های اقتصادی و تجاری ترکیه در روسیه اعمال می‌شود، بسیار معترض است و آن را غیرقابل قبول می‌داند.
 
در گام بعدی، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه از شهروندان خود خواست با توجه به ادامه تهدیدات تروریستی در ترکیه، از سفر به آن کشور بپرهیزند و درصورت حضور در آن کشور هرچه سریع‌تر به کشورشان بازگردند که این امر می‌تواند ضربه سنگینی به اقتصاد گردشگری این کشور وارد کند. 
 
از سوی دیگر، منابع روسی، دیروز گزارش کردند اداره مهاجرت فدرالی روسیه 39 بازرگان ترکیه‌ای را در جریان حضور آنان در یک نمایشگاه کشاورزی در شهر کراسنودار جنوب روسیه به اتهام نقض قوانین مهاجرت بازداشت کرد.  به گفته منابع محلی شهر کراسنودار، این افراد به‌عنوان گردشگر و بدون ویزا به روسیه وارد شده‌اند و پرداختن آنان به امور تجاری جرم محسوب می‌شود.
 
اتباع ترکیه برای ورود به‌عنوان گردشگر به خاک روسیه به ویزا نیاز ندارند ولی در صورتی که قصد انجام اعمال تجاری، بازرگانی یا فعالیت‌های شغلی داشته باشند، حتما باید قبلا نهادهای ذی‌ربط روس را در جریان قرار داده و ویزا دریافت کنند. افراد بازداشت شده به جرایم نقدی و اخراج از روسیه محکوم می‌شوند. 
 
از سوی دیگر، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه نیز به کابینه خود دستور داده اقداماتی را علیه آنکارا آغاز کنند که از جمله آنها تحریم واردات مواد غذایی از ترکیه و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی مشترک است. 
 
وزیر اقتصاد روسیه نیز اعلام کرد کشورش تحریم‌های اقتصادی گوناگونی را علیه ترکیه وضع کرده که از مهم‌ترین آنها محدودیت در صادرات گاز به ترکیه است. وی گفت تحریم‌ها همچنین خطوط هوایی، مناطق آزاد تجاری مشترک، بخش کشاورزی و بخش صنعت را نیز شامل می‌شود و همکاری در این زمینه‌ها متوقف یا با محدودیت‌های جدی مواجه خواهد شد. 
 
همزمان، وزیر کشاورزی روس‌ها قطع واردات یک محصول کشاورزی پرمصرف یعنی «گوجه‌فرنگی» ترکیه‌ای را خواستار شده و پیشنهاد داده مصرف بازار داخلی کشورش از طریق واردات از ایران و مراکش تأمین شود. تحلیلگران سیاسی می‌گویند تنش‌های ایجاد شده در روابط 2 کشور علاوه بر به‌خطر انداختن میلیاردها دلار از مبادلات بازرگانی 2 کشور، درگیری‌های سوریه را وارد پیچیدگی‌های بیشتر خواهد کرد.
 
ترکیه در حال حاضر بیشترین صادرات کالا را به روسیه انجام می‌دهد؛ به علاوه، 2 کشور برنامه‌هایی برای ایجاد یک خط لوله گاز جدید و انجام مبادلات اقتصادی در زمینه مواد غذایی و گردشگری دارند.  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، 2 ماه پیش در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود پیش‌بینی کرده بود حجم مبادلات بازرگانی آنکارا و مسکو در 8 سال آینده 3 برابر شده و به رقم 100 میلیارد دلار خواهد رسید؛ پیش‌بینی‌ای که در سایه تحولاتی که از روز سه‌شنبه در روابط 2 کشور آغاز شده‌، اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
 
تاوان تکفیری‌های پان‌ترکیست
در ارتفاعات شمال سوریه نزدیک به لاذقیه  تروریست‌های ترکمان تاوان قتل یکی از 2 خلبان سوخوی سرنگون شده روسی و همچنین بالگرد امدادرسان به آنها را می‌دهند. از روز چهارشنبه تلفات تکفیری‌ها در منطقه به سبب شدت و وسعت حملات روس‌ها بشدت در حال افزایش بوده است. گروه‌های تکفیری ترکمان از نخستین روزهای قدرت گرفتن داعش در سوریه متحد پنهان آن بوده و در عین حال به بهانه ادعاهای پان‌ترکیستی اردوغان مستقیما تحت حمایت ارتش ترکیه هستند.
 
گزارش‌های متعددی وجود دارد که این تکفیری‌ها در قتل هم‌قوم‌های ترکمان شیعه و سنی‌شان در عراق و سوریه نقش داشته‌اند. تروریست معروف ترکیه‌ای معروف به ابو ترکی در نبردهای جبال ترکمان کشته شد.
 
پوتین منتظر عذرخواهی اردوغان
رئیس‌جمهور روسیه، پنجشنبه گفت روسیه هنوز هیچ‌گونه عذرخواهی یا پیشنهاد پرداخت غرامت از طرف ترکیه به خاطر ساقط کردن جنگنده روس دریافت نکرده است. پوتین تاکید کرد کوتاهی برخی کشورها و حمایت مستقیم آنها از تروریست‌ها منجر به ظهور داعشی شد که یک پدیده ترسناک است. 
 
همزمان، رئیس‌جمهور ترکیه که گفته بود «ناتو باید پاسخ روسیه را بدهد» ولی حمایت چندانی از طرف غربی‌ها ندید در واکنش به گفته‌های رئیس‌جمهور روسیه که عذرخواهی ترکیه به دلیل شلیک به سمت سوخو 24 را خواستار شده بود، گفت: «این روس‌ها هستند که باید از ما عذرخواهی کنند». اردوغان در این باره گفت: «این ما نیستیم که باید عذرخواهی کنیم بلکه آنان که حریم هوایی ما را نقض کردند (باید عذرخواهی کنند). خلبانان ما فقط به وظیفه خود عمل کردند.»
۰ نظر ۱۰ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۷
ahmad seydmohammadi



۰ نظر ۰۸ آذر ۹۴ ، ۲۲:۱۸
ahmad seydmohammadi


۰ نظر ۰۷ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۹
ahmad seydmohammadi