ما مَردم ( We are people )

ما مَردم ( We are people )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِیهَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا.



با سلام و عرض ادب و احترام به بازدیدکنندگان محترم .


اینجانب احمد صید محمدی ، متولد اول مرداد ماه 1373 ، در شهرستان تایباد هستم .

هدف از تشکیل این وبگاه ، بیشتر مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و همچنین شناساندن منطقه خراسان به شما بزرگمهران است .


جهت ارتباط با اینجانب :

پست های الکتریکی :

ahmad_seydmohammadi@yahoo.com

ahmadseydmohammadi94@gmail.com

تلفن تماس : 09151272283

نویسندگان

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


سخنان چند روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شورای نگهبان و همچنین نوع نظارت این شورا بر انتخابات از سوی بسیاری از تحلیلگران سیاسی مهم دانسته شده و در واکنش به سخنان و مواضع اخیر برخی مقامات کشوری در این خصوص مطرح شده است.             

به گزارش نجوا  "مقام معظم رهبری با اشاره به حرف‌های بی‌منطقی که در باب انتخابات درباره‌ی وزارت کشور و شورای نگهبان زده می‌شود تأکید کردند: شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است و در همه‌ی دنیا، چنین نهادی با اسم‌ها و عناوین متفاوت وجود دارد. نظارت شورای نگهبان در انتخابات، استصوابی و مؤثر است و این نظارت بخشی از همان حق‌الناس است و باید آن را رعایت و حفظ کرد."

در ادامه متن سخنان برخی از مقامات کشوری که در ماه های گذشته در خصوص نظارت شورای نگهبان مطرح شده است را می خوانید:

حسن روحانی در جمع استانداران سراسر کشور اواخر مردادماه گفته است : "همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند. شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم."

وزیر کشور

وزیر کشور در برنامه نگاه یک که هفته پیش از شبکه یک سیما پخش می شد گفته است: "وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل شود که حقوق عمومی و خصوصی باهم رعایت شود، تصریح کرد: این اتفاق نیفتد که نامزدهای انتخاباتی که برای خدمت به عرصه آمدند، بنا به دلایلی که تایید صلاحیت آنها قابل اثبات نبوده یا سند معتبری نداشته است و یا در مواردی به دلیل آنکه زمان کافی برای رسیدگی نبوده است، عدم احراز صلاحیت فرد را اعلام شود بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود و ازهم‌اکنون همه افرادی که خودشان را در معرض انتخابات قرار می‌دهند، در نظر داریم تا در زمان قانونی ثبت نام بتوانیم در کوتاه ترین زمان بحث تحقیقات را شروع کنیم و به شورای نگهبان کمک کنیم."

سخنگوی دولت

محمدباقر نوبخت نیز روز گذشته در پاسخ به خبرنگاران گفت: "هیات دولت معتقد است که ما می توانیم انتخابات الکتترونیکی را در کشور و یا فعلا در شهرهای بزرگ اجرا کنیم؛ نظر آیت الله یزدی قابل احترام است اما از نظر قانونی مساله طور دیگری است. طبق نظر دولت هم باید بگویم که دولت مجری انتخابات است و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات."

موسوی تبریزی از چهره های اصلاح طلب

موسوی تبریزی در اردیبهشت ماه در گفت و گویی درباره نظارت شورای نگهبان گفت: "شورای نگهبان اصل نظارت بر انتخابات در قانون اساسی را این گونه تفسیر کرد که مراد از این نظارت؛ نظارت استصوابی است که حتی در دوره نمایندگی هم این نظارت ادامه دارد. از نظر من این تفسیر هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون."

آیت الله یزدی

رییس مجلس خبرگان رهبری تنها چندروز بعد از سخنان رییس جمهور و وزیر کشور درباره نوع نظارت شورای نگهبان در اجلاس خبرگان رهبری گفت:" امسال دو انتخابات در پیش داریم و با هیچ کس هیچ تعارفی نداریم. وزارت کشور مجری انتخابات و شورای نگهبان ناظر انتخابات است و نظارتش هم استصوابی است نه تماشایی. این نظارت شورای نگهبان از لحظه نام نویسی تا لحظه اعلام نتیجه خواهد بود."

مرتضی الویری از فعالین اصلاح طلب

الویری که اکنون درفتر کاری در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت دارد در مصاحبه ای گفته است: " نگرانی جدی که وجود دارد بحث تایید صلاحیت ها و نظارت استصوابی شورای نگهبان است . چرا که برخی مقامات شورای نگهبان از ماه ها قبل خط و نشان کشیده وخطوط قرمزی را عنوان کردند که باعث نگرانی است."

۰ نظر ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۷
ahmad seydmohammadi
۰ نظر ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۴
ahmad seydmohammadi



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۴
ahmad seydmohammadi

او وارث امانت پیامبر (ص) است!

او وارث عدالت علی (ع) است!

او وارث کرامت حسن (ع)

او وارث شجاعت حسین (ع)

او وارث عبادت سجاد (ع)

او وارث علم باقر (ع)

او وارث صداقت صادق (ع)

او وارث صبر کاظم (ع) است!

او، سلطان سریر ارتضا، حضرت رضاست!

۰ نظر ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۲۷
ahmad seydmohammadi

مؤمن، مؤمن واقعى نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:

سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پیامبرش و سنّتى از امامش.

امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،

امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،

امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستى و پریشان حالى است.

امام رضا (ع)

۰ نظر ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۲۶
ahmad seydmohammadi


به گزارش نجوا رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگی‌ها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.

در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعتماد مردم به مسئولان را امانتی مهم خواندند و افزودند: مسئولان در بخشهای مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف، به آن پاسخ دهند.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آمادگی کامل این قرارگاه را برای اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا اعلام کرد.

در ابتدای این دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه کردند.

۰ نظر ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۱۲
ahmad seydmohammadi


واقعیت ماجرای «حضور یک معتاد در تلویزیون» +تصاویر

واقعیت ماجرای «حضور یک معتاد در تلویزیون» +تصاویر

بتازگی مطلبی با عنوان «سوتی و اقدام غیراخلاقی شبکه خبر در برنامه‌‌ای با موضوع اعتیاد» از سوی برخی سایت‌ها منتشر و موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی شده است.
به گزارش فرهنگ نیوز: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

فارس در گزارش پیشرو نشر مطلبی با عنوان «سوتی و اقدام غیراخلاقی شبکه خبر در برنامه‌‌ای با موضوع اعتیاد» که بتازگی موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی شده است بررسی کرد:

یکشنبه 8 شهریور یک آسیب دیده اجتماعی برای نخستین بار در رسانه ملی در یک برنامه زنده تلویزیونی و در مواجه مستقیم با پلیس و مقام مسئول در سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد تا مشکلات خود را بیان کند.

متولیان این برنامه طی اقدامی غیرمنتظره در میان برنامه برای در جریان قرار گرفتن مستقیم مسئولان از مشکلات معتادانی که پس از ترک کمپ اعتیاد مجبور به کارتن خوابی می‌شوند، از یک معتاد دعوت می‌‌کنند تا در استودیو شبکه خبر حاضر شود و از مشکلاتش پس از ترک کمپ اعتیاد بگوید.

این اقدام ابتکاری در ایجاد ارتباط مستقیم یک فرد معتاد با مسئولان مربوطه در حالی برای نخستین بار از سوی رسانه‌ ملی صورت گرفت که انتشار تصاویری از این برنامه در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها موجب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های داخلی شبکه خبر را متهم به انجام اقدامی غیراخلاقی کنند.

تصویری که در آن ادعا می‌شود مسئولان برنامه با عدم پذیرایی از میهمان آسیب‌دیده به وی توهین کردند را در ذیل مشاهده می‌کنید، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که میهمان سوم برنامه، در خلال این برنامه زنده برای مواجهه مسئولان مربوطه با واقعیت موجود در جامعه به نشست فوق دعوت می‌شود.

اما آیا واقعا در برنامه فوق فرد معتاد مورد توهین واقع شده است؟ در این راستا گذری کوتاه داریم به آنچه که در برنامه مزبور گذشته است:

*استفاده از لفظ جمع‌‌آوری برای معتادان مناسب نیست/بگوییم: ساماندهی

این برنامه با پرسش مجری مبنی بر اینکه «طرح جمع‌آوری معتادان اجرا شده اما موفقیت آمیز نبوده است» از میهمان برنامه سردار علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آغاز شد. مویدی در ابتدا سخن خود بر این نکته تأکید کرد که: «من با لفظ جمع‌‌آوری معتادین بشدت مخالفم، بالاخره این افراد انسان هستند، اینها آسیب دیده هستند، دارای کرامت، حرمت و خانواده هستند؛ بهتر است اصطلاح ساماندهی آسیب‌دیدگان اعتیاد و مواد مخدر را به کار ببریم تا در محضر خانواده این آسیب‌دیدگان شرمنده نشویم.»

این نکته سنجی سردار مؤیدی موجب شد تا مسئولان برنامه نسبت به اصلاح سریع موضوع در زیرنویس برنامه اقدام کنند و عنوان «جمع‌ آوری معتادان خیابانی» را به عنوان «ساماندهی معتادان» تغییر دهند.

محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور میهمان دیگر برنامه در آغاز سخن خود با اشاره به تغییر اصطلاح جمع‌آوری به ساماندهی در برنامه گفت: «اولاً خوشحالم در همین گفت‌وگو ادبیات بکار گرفته شده در برنامه‌های قبلی را اصلاح کردید و نوشتید ساماندهی.»

در ادامه برنامه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا یک کارتن خواب با وجود طرح‌هایی مختلف که اجرا شده است در سطح شهر بی‌سرپناه زندگی می‌کند؟ به تعدادی از اقدامات صورت گرفته سازمان بهزیستی در حوزه ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها اشاره کرد.

در این بین مجری برنامه در واکنش به اظهارات روشن پژوه این طور گفت: «ولی خروجی که ما نگاه می‌کنیم این را نمی‌گوید، خروجی و محصول همه این اقدامات که انجام شده کجاست؟ اگر در اتوبان کردستان و نیایش تهران است که ما نگاه می‌کنیم، این طور که می‌فرمایید نیست؛ اگر جای دیگریست بفرمایید کجاست؟»

*خطاب یک معتاد به رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: نیروی انتظامی را می‌بینیم فرار می‌کنیم

در همین حین و با اضافه کردن یک صندلی مجری برنامه یک معتاد کارتن خواب را به استودیو شبکه خبر دعوت می‌کند، فرد مذکور روبروی مسئولان مربوطه می‌نشیند و با بیان اینکه تاکنون 5 بار به کمپ ترک اعتیاد رفته اما به دلیل نبود کار و انگیزه زندگی مجددا گرفتار اعتیاد شده است، انتقاد خود را این طور به مسئولان نیروی انتظامی  می‌گوید: نیروی انتظامی بعضی موقع با ما مثل حیوان برخورد می‌کند، همه ما دزد نیستیم، دوست دارم با ما مثل انسان برخورد کنند، لباس نیروی انتظامی را که می‌بینیم فرار می‌کنیم و نیروی انتظامی را به عنوان دشمن خودمان می‌دانیم.

 

و اما واکنش سردار علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به اظهارات این فرد معتاد چه بود؟! رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: این آقا آسیب‌ دیده است اگر نیاز به درمان و بستری در بیمارستان پیدا کند چه کسی پاسخگویش است؛ دستگاه‌های متولی امر بگویند ما چند تخت در کشور برای بستری کردن معتادین داریم؟

مؤیدی افزود: چند فضا و مکان برای نگهداری معتادین داریم؟ چند فضای تربیتی برای این افراد داریم، اگر واقعاً ما اینگونه فکر می‌کردیم و کارکردهای ما متناسب با سیاست‌هایی بود که سال 85 توسط مجمع تشخیص مصلحت تنظیم شد و رهبری ابلاغ فرمودند شاهد این روند نبودیم.

وی بیان کرد: کارکردهای نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت رفاه و تمام مراکز آموزشی و رفاهی مشخص است، اگر 50 درصد از این 11 سیاست را اجرایی می‌کردیم شاهد این مشکلات نبودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پیشنهاد داد: 3-2 ماه دیگر می‌خواهد بودجه تنظیم شود، مجلس ورود پیدا کند، دولت ورود پیدا کند بیایند سهم ساماندهی، نگهداری و رسیدگی به خانواده‌ها، رفاه و رسیدن به شرایط بهتر زندگی یک میلیون و 250 هزار به اصطلاح آنها بیمار و از منظر نیروی انتظامی مجرم کف خیابان را در بودجه دولت ببینند، مجلس تأیید کند و در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

**واقعیت**

بر این اساس و در پاسخ به مطالبی که با عنوان سوتی شبکه خبر در برنامه‌‌ای با موضوع اعتیاد از سوی برخی سایت‌ها مطرح و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود می‌توان موارد ذیل را مد نظر قرار داد:

-برای نخستین بار آنتن شبکه‌ بین‌المللی خبر به یک فرد معتاد داده می‌شود.

- در خلال برنامه از این فرد دعوت شده است تا در استودیو حاضر شود به همین دلیل مثل سایرین از ابتدا لوازم پذیرایی در مقابلش قرار داده نشده بود.

- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با انتقاد مستقیم و بی‌پرده این فرد معتاد به طور کاملاً منطقی برخورد می‌کند و دلایل عدم وجود تعادل در زندگی این افراد را عنوان و در پایان برای حل مشکل معتادان و کارتن خواب‌ها در جامعه پیشنهادی عملیاتی را به مسئولان قانون‌گذار و اجرایی کشور می‌دهد.

۰ نظر ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۰۸
ahmad seydmohammadi
۰ نظر ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۳۰
ahmad seydmohammadi
۰ نظر ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۶
ahmad seydmohammadi

بقایای یک مسجد ۱۰۰ ساله در نزدیکی پایتخت آلمان کشف شد.

کشف مسجدی 100 ساله در آلمان

کشف مسجدی ۱۰۰ ساله در آلمان

به گزارش MuslimPress و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «trt.net.fr»، بقایای یک مسجد ۱۰۰ ساله در اردوگاه اسرای «هالبموندلاگر»در نزدیکی شهر «برلین»، پایتخت آلمان کشف شد.
آثار این مسجد در جریان کاوش در ۶۰ کیلومتری برلین در شهر «ویندزدورف» کشف شد.
بر اساس بیانیه دانشگاه آزاد برلین، یک تیم از باستان‌شناسان این دانشگاه بخش‌های فلزی یک گنبد چوبی و نیز قطعاتی از شیشه‌های آبی و سبز را که برای تزئین پنجره‌های این مسجد به کار رفته بودند، پیدا کرده‌اند.
محل این مسجد که ۱۰۰ سال پیش احداث شده بود به مرور زمان تخریب شده و نیز در دوران حاکمیت شوروی، تأسیسات نظامی در محل احداث شده بود.
پروفسور برنبک(bernbeck)، رئیس تیم کاوش اعلام کرد که این مسجد در سال ۱۹۱۶ میلادی ساخته شده است.
این مسجد که دارای مناره‌ای چوبی بوده است، در اردوگاه اسرای هالبموندلاگر با چهار هزار اسیر مسلمان از آفریقا و آسیا ساخته شده و بین سال‌های ۱۹۲۳ و ۱۹۲۶ نیز تخریب شده است.


۰ نظر ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۲
ahmad seydmohammadi